Fotowedstrijd Koningspaar

Deelnemen, verspreiden en winnen!

Klant:

Provincie Noord Brabant

Een bezoek van het Koninklijk paar aan de Brabantse steden Oisterwijk, Roosendaal en 's-Hertogenbosch mocht niet stilletjes voorbij gaan. De Provincie Noord-Brabant zocht daarom naar een manier om inwoners op een leuke manier te betrekken. Samen met Eyo Interactive werd een fotowedstrijd bedacht.

We ontwikkelden een Facebook app waarmee deelnemers foto's van het Koninklijke bezoek konden plaatsen. Vervolgens kon men stemmen op deze foto's waarbij de drie foto's met de meeste stemmen een prijs wonnen. De Facebook app werd beschikbaar gesteld op de Facebook Brand Page van de Provincie Noord-Brabant.

De campagnebeheerder van de Provincie kon het verloop nauwkeurig volgen via het speciaal voor dit project ontwikkelde CMS. De campagne was een groot succes. In slechts 2 weken tijd werden op 134 ingezonden foto's maar liefst 1.026 stemmen uitgebracht.

De ontwikkelde fotowedstrijd gaf in korte tijd een ongekende boost aan ons initiatief!

Het project leverde nog meer interessante extra's op:

  1. Alle ingestuurde foto's konden eenvoudig tot een prachtig boekwerk worden samengevoegd wat als presentje aan de talloze vrijwilligers werd uitgereikt.

  2. Het fotowedstrijd systeem biedt interessante managementoverzichten: rapportages op demografisch gebied, aantal bezoekers en actieve gebruikers van de app, het aantal likes, shares en reacties per ingezonden foto en nog veel meer.

De Facebook app werd in een korte tijd ontwikkeld en operationeel gebracht.