KinkiTV

IJzersterke merk campagne

Klant:

Kinki Kappers

Een werkelijk unieke oplossing. Voor 42 vestigingen (onder andere in Hamburg en Barcelona) werd in samenwerking met Soulbase een compleet in-house TV systeem geïmplementeerd en op een bijzondere manier gekoppeld aan Facebook.

Kinki Kappers kan eenvoudig uitzendschema's samenstellen, bestaande uit footage van bumpers, (kappers-)shows, trailers, aankondigingen, reclame uitingen van partners etc. Het geheel oogt aantrekkelijk, dynamisch, straalt uniformiteit uit en is geheel passend met wat Kinki wil zijn.

Het sociale concept is opvallend door de unieke integratie van enthousiasme van gebruikers op Facebook enerzijds en het door Eyo Interactive ontwikkelde narrowcasting-platform anderzijds.

Trotse kappers en klanten kunnen via de iPhone App of de app op Kinki's Facebook Brand Page een foto van hun kapsel maken. Onze techniek zorgt ervoor dat deze foto's automatisch verspreid worden naar de 42 vestigingen en op de daar aanwezige schermen getoond worden. Op deze wijze worden tevreden klanten ingezet als ambassadeur voor het merk Kinki.

Deze hoogwaardige user-generated content wordt bovendien automatisch verspreid op Kinki's Facebook pagina. Ook hier zorgt de bijzondere techniek er voor dat de dynamiek die op Facebook ontstaat zichtbaar wordt gemaakt binnen het narrowcasting-platform waar naast de foto's ook nog eens alle likes en reacties worden vertoond.

Kappers en klanten krijgen zo direct enthousiaste feedback over hun laatste creatie.

74 foto's per maand, 7200 Likes, verdubbeling van dagelijkse Page Likes

De ontwikkelde producten werden tijdens de 'Upload je kapsel'-campagne gelanceerd.

Dit resulteerde in:

  • 75 User-generated foto's per maand.
  • User-generated content via de apps genereerde zo'n 7200 Likes.
  • De content bereikt een gemiddelde van 40% van de Brand Page Fans.
  • Viraliteit van geplaatste kapsels kan oplopen tot 20%.
  • Het aantal nieuwe dagelijkse Likes is verdubbeld sinds de introductie.

Kortom, aantoonbare zichtbaarheid voor het merk Kinki en een significante toename van interactie op exact díe plek waar Kinki dat wil: precies midden in de doelgroep die Kinki wil aanspreken.

Dit project is door Facebook aangemerkt als bijzonder en is het opgenomen in Facebook Gallery als lichtend voorbeeld.

iPhone app

Met de 'Upload je Kapsel'-app kunnen klanten én kappers makkelijk hun laatste creatie fotograferen.

Deze user-generated content wordt automatisch verspreid op Kinki's Facebook Brand Page én komt terecht in alle 42 vestigingen van Kinki en zorgt hiermee voor enorme exposure van het Kinki brand.

KinkiTV Mood Film