The Contraband Hustle

Help the Cartel Smuggle For a Chance to Win!

Klant:

Universal Pictures

Agency:

TVGla

Een spannende thriller met Mark Wahlberg als sluwe smokkelaar in de hoofdrol. Spelers kunnen nu zelf in de huid van hun favoriete acteur kruipen dankzij een bijzonder spelconcept wat Eyo implementeerde waarbij Facebook en Twitter worden ingezet als smokkel kanalen.

Drie weken lang maken spelers wekelijks kans op een prijs van duizend dollar. De speler met het hoogste aantal punten wint de weekprijs. Punten worden verkregen door content te "smokkelen": het delen van trailers, TV Spots en links naar verschillende websites. Hoe meer het netwerk van vrienden de gedeelde content bekijkt, des te meer punten je als speler verzamelt. Vanuit een eigen profiel pagina kunnen spelers content delen en hun positie ten opzichte van andere spelers bekijken.

Dagelijks werden er vragen gelanceerd op Twitter. Elke speler die het Contraband Twitter account volgde en een correct antwoord gaf verdiende hiermee extra punten.

Deze vragen werden automatisch volgens een voorgeprogrammeerd schema getweet. Ook het tellen van antwoorden en de puntencollectie vond plaats in een geautomatiseerd proces dankzij Eyo's speciaal ontwikkelde software.

Contraband content bereikte ruim 266.766 Twitter accounts!

Dankzij een succesvolle implementatie door Eyo Ineractive heeft Universal Pictures veel ruchtbaarheid weten te genereren voor deze bioscoopfilm. Mede daardoor was Contraband was in het weekend van 13-15 januari de best bekeken bioscoopfilm van Amerika en kreeg meer dan 555.000 likers op Facebook.